2024. március 23., szombat

Idegen

 Idegen 


Valaki állt ott, beszélni hozzá, nem mertem én. Tudni illik, az "ott" csak távcsővel látható: szemlére hívtalak hát, idegen... Aki hamar letért az útról, körülnézett: ritkábban kellett odapillantanom. Egyedül vagyok, a fellegek tanítanak, fényleni, sötétet teremteni, akkordok derekát hajlítani, szemben, a legyőzhetetlen szavak önmagát megszólítani. Szemlére hívlak, hát idegen. Hűs a lélegzeted, folytonos a lépted, néha mégis szenvedélyes vagy, gyanútlan és ártalmatlan, vagy velem Idegen.. Élhetsz - e kötelező életet? Vagy csak felém vágysz véletlen egybeesést? Állsz ott, talpad előszobájában, hallottam hurcoltad magadon köpenyedet: Nem volt kár, szemedbe néznem, "ha esetleg még, a madárdal röpítene" Biztosan megállnék én is, "ott", ahol cinkos a tűz, de a mosoly, nem a távoli visszaút. 2023.12.28.






Kép: Claude Monet, Apple Blossoms, 1879