2024. március 25., hétfő

Kvartett

 Kvartett












Kép: Claude Monet "Wooded Path."1865


I.

Méregzöld


Az ablakon beszűrődött

 a meleg-fehér esti fény, 

imádtam, 

ó imádtam én vágyó tekintetét.

 

Merre nézett, s mit csinált? 

Az történt, hogy szerte-szállt!

Láttam én zöld haját:

A vállamhoz ért, túl korán.


Volt ott valami: a vállam felett,

Éreztem-e a reá simuló érveket.


Éreztem, nyugalmat adott.

az épség, hogy életben vagyok.

 

Zöld ábra, zöld keret, zöld tér. 

Zöld az ablak, zöld vagyok én. 

Méreg?! Nem, az nem lehetek.

A zöld mélye kél, mert étke szívemnek.













II.


Horizont

 

Az evezőt nehezen emeltem én,

kővé vált két karom. 

Csak hajtottam, hajtottam csónakom. 

Oly lassúnak tűntem, az idő rohant. 

A tó tükrében megláttam önmagam.

Önmagam? 

Ki lehetek én? 

Halandó, aki csónakázik a nyár

ölén.

 












III.


Suttogó


Lehajolt hozzám a kéz: 

az ágak susogták:

gyere még!

Lejjebb gurulj, a kör körül méregess! 

ide- oda lépek, 

itt a lábnyomom is megterem! 

Éjjel - éjjel éjszaka, esti fény nappala:


Olvadás.













IV.


Sodrás


Ösvény, amerre járok. 

A kezemből esőt szitálok.

A vízcsepp, pereg, csepereg. 

Hajlik a fű, a dombok felett. 

A kékség ébred, 

zúgnak a patakok. 

Árnyékből szökkenek, 

még az álomban vagyok!


Ha szólanék is! 

Hívnám a csendet, 

morajló ágán pihennék a végtelennek. 

 

Ó, merre is járok?

Ahol smaragzöld a kék.

játszik, csak játszik az életem,

 a kövek szegletén.


2024. március 25.